lørdag, september 22, 2007

Tsaritsyno

I
tirsdag var Gitte og jeg til åbningen af Katarina den store's palads, Tsaritsyno. Et stort palads der aldrig var bygget færdig, men som man nu har brugt en masse penge og arbejdskraft på at sætte i stand. OG det var meget flot.
Der har selvfølgelig været en del kritik af projektet, bl. a.. fordi der er blevet fældet nogle meget gamle træer. Jeg manglede ikke træer derude, jeg syntes at der var masser af grønt og også lidt skov. Her kommer nogle billeder: Det meget flotte guld loft, Katarina den stores kørestol, der blev selvfølgelig spillet barok musik, mens vi gik rundt der, prøv lige at se gulvet, der er brugt 9 forskellige træsorter.
I går hentede jeg Annette og Torben i lufthavnen. De skal være her en uge. På vej derud sad jeg fast i en rundkørsel i ½ time, det er bare for meget med den trafik. Efter hånden kørte folk( på trods af kantsten der ca. er 30 cm høje) tværs igennem rundkørselen eller den forkerte vej rundt. Det fik det jo ikke til at gå hurtigere for os andre.
Vi har rigtigt flot efterårs vejr, med sol fra blå himmel og ca. 15- 20 graders varme, dejligt.

Ingen kommentarer: