torsdag, marts 13, 2008

Opdatering

Jeg har haft influenza. Sådan bare lige ned at ligge, i næsten en uge og lige så landtid til at være helt på dupperne igen. Men nu går det bedre. Poul er i DK, det vil sige, han er i Sverige med "alle de unge mennesker". De siger at de skal stå på ski. Selvom det på Branæs' web camera, ser noget mørkt ud, får de forhåbentligt en god tur.
Vi har jo haft valg og det gik som ventet. Det bliver Putin's legekammerat der er blivet ny præsident. Det bliver først til maj at han tiltræder. Her laver man valgplakater, der er til at få øje på. Den fylder ca. 6 etager på en bygning, de er ved at renovere.

Ja, dette er hvad der sker, når Poul ikke har mig med til at bremse. Nu er det blevet til en rigtig russer bil. Der er ingen vej uden om, den må på værksted. Poul har også været forbi og betale for reservedele, så den kan blive lavet. Her betaler man forud. De tog heldigvis kort, der er nogle af de andre på ambassaden, der har måttet stå med kontanter i hånden, for at få bilen lavet.

Nå, han prøvede at vælte en LADA. Det gik værst ud over ham selv. Den kan godt køre, men der er ingen sprintler. Beholderen sad lige der, hvor der nu er hul. Så vi gør lige som så mange andre russer må gøre, vi har en vandflaske med, og når vi så holder ved bliklysne, hopper vi ud og sprøjter vand på ruden. Men jeg kunne godt tænke mig at have et banner, hvor der står: MIN MAND GJORDE DET. Det er meget godt at true med. "Hvis I ikke flytter jer, er jeg ikke bange for at køre tæt på".

Ellers har det både været Forsvaretsdag, som de er ved at få lavet om til farsdag, og det har været kvindernes internationale kampdag, hvor der begge gange er ekstra firdage.

Til sidst får i lidt skispring oppe fra universitet. Jeg troede jo ellers at de var ved at tage den kundstige skibakke ned, men de har bare bygget den om, så den kunne bruges til ski, istedet for snowboard. Vi var der om eftermiddagen. Det startede først rigtigt om aftenen, men der lå jeg under min dyne og godt ondt af mig selv.

Ingen kommentarer: