torsdag, maj 01, 2008

1. maj

I går måtte jeg igen ind til mine venner hos US Dentel Care.
Jeg havde ondt i den tand der var blivet rodbehandlet.
Heldigvis var det bare en cyste, der var kommet på den ene rodspids.
Den skulle bare forsvinde af sig selv.
Billedet er ikke fra en byggeplads el.lign., men er taget på gade, i nærheden af tandlægen. Det er helt inde i centrum, hvor gaderne er meget små og de er så i gang med at lægge ny asfalt på.
Jeg vil vise, at det faktisk er et gade kryds, hvor der holder 3 bil parkeret. Man kan kun køre til højre, og så kan man jo lige så godt holde i venstre side. ÅHHHHH de russere.
Trafikken i går var håbløs, men i dag hvor det var 1. maj og mange har fri, var det en drøm at køre.
Det havde så også nær kostet en fartmøde. Det er sådan, at jo mindre trafik, jo flere betjente på gaden. Der stod så en ung betjent med en kæmpe pandekage på hoved og en rader i hånden, og jeg kom i vældig fart i inder sporet. Men da han så den røde bil med matchende nummerplader, sænkede han hånden. Det besvær med at skrive en møde til mig, gad han ikke.
Dette er Lenin- statuen på Leninski prospekt. Man plejer bare ikke at kunne fotografere ham, p.gr.a. af at der holder biler i 4-6 baner.
Huset bagved er det, vi ellers skulle have boet i. I en af de bagerste opgange.
Det er helligdag i dag, men ellers er man ved at gøre klar til den 9. maj, hvor det er sejersdagen eller veteranernesdag. Det må være det de har gjort klar til foran Lenin. Det passer ham nok også bedre, end det store farvestrålende juletræ der plejer at stå.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: