mandag, september 22, 2008

Ugen der gik

I sidste uge var jeg 4 dage hos dyrlægen og brugte en masser timer der.
Tico var blevet bidt af 2 flåter, sandsynligvis da vi kørte i gennem Hvide Rusland.
Dem havde jeg fjernet, men da han hen ad søndag og mandag blev mere syg og sløv, og hverken ville spise eller drikke, valgte jeg at tage til dyrlæge tirsdag.
Jeg viste, at der ikke var nogen, der talte engelsk, så jeg havde taget Lena, vores hushjælp med, som tolk. Det var godt.
De fandt hurtigt ud af, at det var de flåter der var skyld i at han var syg, og at det var ret alvorligt, fordi hans lever havde taget skade.
Han var inficeret med babesiose.
Om aftenen da vi var kommet hjem, fandt vi en flåt mere.
Han har fået renset blodet tirsdag og onsdag, samt fået noget til leveren.
Det tog ca.3-4 timer hver gang, han fik renset blod, men det hjalp.
Torsdag og fredag fik han så kun noget til leveren.
Nu får han kun piller til leveren og får så kun kogte ris, ingen protein eller sukkerstoffer, så leveren bliver skånet så længe som muligt.
Han er super frisk nu og vi har været på lange ture i weekenden, ja, det er som om, han skal have indhentet noget af det forsømte.
Russerne var veldig tilfredse med at vi mente at infektionen kom fra Hvide Rusland. Det er blevet registreret.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Nette sagde ...

Det var en rigtig grim historie, sikke en omgang.
Godt at høre, patienten allerede vil i parken igen. :-)