mandag, april 12, 2010

Atlas-park

Søndag var endnu en dag med fint vejr.
Poul VILLE ud af byen, så jeg kom i tanke om et vejskilt jeg en gang (det er nok 2 år siden) så ude ved Domodedova-lufthavnen, hvor der stod "Atlas-Park", eller som jeg huskede det.
Poul var nem at overtale og jeg glædede mig allerede til at se noget have.
Da vi kom til skiltet kunne jeg godt se, at jeg ikke havde fået det hele med (2 russiske ord, på en gang, når man køre forbi, må være nok), det ord jeg manglede var "hotel"! og at der var 17 km der til.
Nu var vi nået så langt, så vi fortsatte. Man ved aldrig, hvornår man får brug for et hotel.
Efter de 17 km og 2 skilte mere, var vi fremme, hvor vejen stoppede (på bedste russisk maner) med en bom. På den anden side kunne vi se, det som må betegnes som et "ferie center".
Vi kørte ikke helt frem til bommen, vi skulle jo ikke på ferie, men straks kom der en smilende mand ud og spurgte om vi ville inden for.
Nu var vi der jo, så hvis vi måtte tage hunden med, ville vi da gerne gå en tur der.
Fra Lise i Moskva
Der blev skrevet papir, man ved jo aldrig, og vi blev fuldt ind i receptionen.
Bagefter gik vi en tur på området. Der var mulighed for mange sports aktiviteter og der var grill pladser mange steder. Et sted, der godt kunne være, værd at besøge, når det bliver noget varmere.
Det lå i en lille landsby a la Terslev, og da vi kørte der til var det et stort slot lignende sted, som vi så først. Ingen tvivl om, at der boede en, der var noget ved musikken, men hvem!!!! I denne lille landsby lå også en ny stor kirke. Den måtte vi lige inden om.
De nye kirker kan godt virke lidt golde, når man ser dem udefra,
men indenfor..... der var bestem ikke sparet på guldet.
På det lysende skilt står "Kristi er opstanden", i anledningen af påsken.
Alter væggen var helt fantastisk.
En god tur, og som sædvanligt ved man ikke, hvad man kommer til at opleve.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: