torsdag, december 08, 2011

Danish lace when best








 I går åbnede udstillingen "Danish Lace When Best" på State Pushkin Museum.
En udstilling fra Tønder museum om fremstillingen af kniplinger fra 1600 og til vor tid.
Da udstillingen er her i december og januar, var jeg blevet spurgt om jeg ville dække et danske julebord.
 Med lånte ting rundt omkring fra og juledekorationer båret hertil fra DK, fik jeg dækket et julebord.
Der bliver arbejdet noget anderledes på et russisk museum, end der gør i DK. Jeg havde hele tiden 3-4 mand rundt om mig, men alligevel tog over 2 timer at find bord og få lagt den blå dug under.

Hele vejen igennem har der været den en ændring efter den anden og først i begyndelsen oktober var finansieringen af udstillingen på plads, ved hjælp af midler fra ECCO's familiefond.
Åbningen skulle have været 1. december, men blev så rykket til 8. december, men endte med at blive 7. december, da borgemesteren skulle bruge museet den 8.

Der har hele tiden været stor interesse for udstillingen og ved åbningen var der 3 TV stationer og en hel del journalister. På billedet er det Inger Lauridsen fra Tønder museum.

I Moskva har vi en Dagmarskole, som er startet af danske Connie Meyer, hvor børnene bl.a. lære at kniple og der var 3 koncentreret børn fra skolen, der viste, hvad de kunne.





Posted by Picasa

Ingen kommentarer: