tirsdag, februar 27, 2007

Bøger

Vi har været på shopping i en boghandel. Der er et utroligt udvalg af bøger, og især faglitteratur. Dem er der jo mange billeder i så pyt med sproget, det kommer måske senere. Jeg fandt 2 bøger, Poul fandt 3. Kik på billedet og se om i kan gætte hvis der er hvis!! 2 af Pouls ligger allerede i bilen og er derfor ikke med, men det er samme tema, LANDKORT.
Den en af mine er en flot blomster bog, med en masse inspireerne billeder. Det er om blomster fra forskellige egne, Rusland, frankrig, Japan og Skandinavien. Og der på en side syntes jeg at kende en, Blomsterkunsteren Tage Andersen, fra Danmark, det er da meget sjovt. Bogen er udgivet 2005. Verden er blever mindre.
Den anden er en strikkebog. Den er engelsk/amerikansk, og oversat til russisk, men der masser af billeder. Det gode ved bøger er at de ikke koster ret meget (eller også er de dyre der hjemme) De to af mine kostede ca. 80kr/stk. Pouls var lidt dyre. Priser på bøger er noget mærkeligt noget. Da jeg var hjemme ville jeg købe en der hedder "På røde plader i Rusland", der er skrevet af en jounalist der var medfølgende på den danske ambassade,og boede i lejligheden ved siden af os. En tynd papirs bog 278kr., men Leif Davidsens " Den russiske trilogi", på næsten 800 sider kostede 129kr. Ingen logik.
Søndag var vi ude at gå i det fantastiske solskinsvejr. Vi var i Izmailovskij parken.Som altid masser af menesker når der er højt til loftet. Vi så en mand der sad med sine rener. De var helt tamme og blev brugt til at trække en slæde.
Vi har haft høj sol i en uge nu og temperaturen er på vej op, ca.-5g.

Ingen kommentarer: