onsdag, februar 07, 2007

Det meste af dagen i går små sneede det, så idag har de små orange folk haft travlt med at feje sne på gaderne. Man må sige at det med at fjerne sne det er noget de kan, og de bliver ved dag efter dag, tit i sjak med ca. 4-8 mand(damer),med hver sin riskost. Det vil sige, jeg har set at mange har fået byttet deres birkeris ud med plastik, og de har fået lange skafter på så de ikke skal gå og bøje sig som de gjorder da de fejede blade. Idag er hustagende så også taget med. De går oppe på tagende, ca. 6-10 etager oppe, med en kost eller en rigtig sneskraber og skraber sne ned. Gad vide, hvor mange der mister livet ved at falde ned der oppe fra!! Eller hvad med dem der får en ordentlig lag sne i nakken. I dag har jeg været ved et stort nyt super marked Pamctop (ramstore)som ligger tæt her på.Og jeg var heldig, jeg kunne starte bilen. Vi har hele tiden haft lidt diskution med vagten ved parkeringspladsen om, hvor lang tid en bil skal være startet hver dag, for at motoren bliver varm. Vi vil ikke have at de starter den fordi vi har fjernbetjent oliefyr i, som vi kan starte fra lejligheden. De syntes det er dejligt at sætte sig ind i bilen, tænde for radio, varme og ikke mindst varmen i sædderne. Jeg viste godt at jeg den ene dag nok havde kørt bencin lidt langt ned, den bruger mere her om vinteren, men fordi de så har haft bilen startet i flere timer var der ikke mere bencin på, så vi kunne ikke komme nogen steder, Poul måtte have bencin med hjem fra ambassaden.

Ingen kommentarer: