lørdag, oktober 06, 2007

FC-Midtjylland - Lokomotiv Moskva

Torsdag var vi til UEFA kamp, i et forsøg på at støtte FC-Midtjylland.

Vi havde besluttet at tage metroen der til, for det var i den mod satte ende af byen. Allerede da vi kom op af metroen, stod der soldater klar, til at sørge for at vi gik den lige vej til stadion. Billedet er uklart, men man kan tydeligt fornemme, hvor tætte de stod. Jeg var lidt forsigtig med at fotografere, jeg ved efter hånden at de ikke er så glade for det, og jeg har ikke lyst til at de tager mit fotokort.

Stadion var kun fyldt ca. 1/5, men alligevel var der soldater der stod hele vejen rundt og holdt vagt, for at se efter at der ikke var nogle der rejste sig, det måtte man HELLER ikke.

Efter 15 min. stod der 2-0 til Moskva, så det var den kamp. Heldigvis var der en der kom til skad, så de måtte ind med deres golf vogn med båre, for at hente ham. Men så kunne han godt gå selv, han ville ikke køres. Det er vist længe siden at jeg har været til fodboldkamp, dengang var man ikke så godt kørende.

Kampen endte 2-0, og det blev afsluttet med stort fyrværkeri, henover stadion.

Nu har vi haft det flottet efterårsvejr i de sidste 14 dage, men torsdag kl. 15.10, var det slut. Det har næsten regnet siden, og også hele fodboldskampen. Til sidst var banen meget våd.

Vi snakkede med nogle af de danske fans, der var med, de var meget interesseret i, hvordan det var at bo i Moskva. De kunne ikke forstå hvorfor der var så mange biler, de troede at der foregik et eller andet særligt, men vi kunne kun fortælle dem at sådan var det hver dag, og at de endda var kommet inden den værste myldretid.

Sjovt at opleve, men jeg glæder mig nu stadig til, at det er det danske hold der vinder.

1 kommentar:

Marianne S sagde ...

Jeg har valgt at tagge dig - kig ind på min blog og se hvad det går ud på. Håber at du vil være med.