fredag, januar 23, 2009

Islag

I dag er temperaturen steget, til lige over frysepunktet. Det betyder, at der er kommet en del islag. Da jeg var i Danmark, købt jeg nogle overtræk dimser til skoene, så man bedre kan stå fast om vinteren. I dag skulle de så prøves.
Vi havde bestemt os for en hjemme dag, da det er meget anstrengende, når det er så glat, men Tico skulle jo ud, så jeg iførte mig piksko og gik ned.
Ingen tvivl om, at de gjorder en forskel. Man kunne godt glide lidt, men man fik hurtigt fodfestet igen. Der var ca. 1-1½ cm is. Det var lige før, at Tico kunne gå ovenpå sneen, fordi isen bar ham oppe, men han plumpede dog igennem hele tiden. Han syntes også, at det var bedst at gå i sneen, i stedet for på isen.
Mon man kan få pigsko til hunde?
Det er nærmest nogle cykel gummislanger, hvor der sidder nogen søm inde i det gule.
Man skal ikke tage dem på inde på paketgulvet, så kommer man til at side fast. Det gør man også en lille smugle i elevatoren, men så'en er det.
Nemme at tage af og på, og de fylder ikke meget.
Jeg har købt dem her.
De hedder SPIKY plus, og er tyske.
154 kr har de kostet, men hvis de kan rede os fra brækkede arme og ben er pengene givet godt ud.

Ingen kommentarer: