lørdag, september 15, 2007

TATTOO

I aftes var det så den store aften for tattooet, hvor Prinsen, og så os, var der.
Vi har jo ca. 12 km til Den Røde Plads, så 1 time og 15 min, skulle jo være god tid. Men ikke i går vi kørte ind på DRP kl. 2 min i 8. Heldigvis havde vi fået VIP parkering, så vi parkerede på DRP, der hvor ørnen og aberne plejer at være. Det får vi nok ikke lov til en anden gang. Vi så løb til den anden ende af pladsen, steppede på af det stilase som var bygget på som tilskuerpladser, det gyngede noget. Vi fandt vores pladser kort tid før Livgarden gik ind. Billede er af det danske rigsvåben, der lyser på kreml muren. Fantastisk flot, samtidig med at garden gik ind. Billederne er af en dårlig kvalitet. Jeg prøvede at tage nat billeder, men det stilas vi sad på gyngede for meget , især når folk klappede. Jo mere folk frøs, jo mere klappede de. Garden var inde i 7min og 58 sek.(har det fra absolut pålidelig kilde). De værnepligtige der var med havde kun øvet sig siden 1. aug. og kun i deres fritid. Normalt er de i deres blå uniform, men i dagens anledning var de i rød. Rigtigt flot, imodsætning til grønne og blå uniformer der var i flertal. Det største korps var et sammensat trup, fra England, Canada, Syd Afrika, New Zealand og Australien. Jeg tror at de var 350. Der var selvfølgelig også fyrværkeri. Vi havde fået pladser lige foran prins Joachim og sad ok. Prinsen sluttede af med at takke livgarden for deres præstation, det var bagved tilskuerpladserne Der er de klar til han kom. Vi sluttede af med en reception i en meget flot bar, der ligger i GUM. Det var rigtigt hyggeligt, og vi fik mulighed for at hænge ud med nogle af militær folkene og Prinsen.

1 kommentar:

Marianne S sagde ...

Det var da et sjovt live-klip fra opvisningen - jeg kan da godt forstå at Joacim takkede for præcision. Flot er det ud.