onsdag, marts 07, 2007

Demonstration ved den danske ambassade

Ja, vi måtte også have en lille smag på, hvad det er der foregår i København. Der var rygter, om en demonstration ,ved ambassaden i går aftes, så alle havde fået besked om, at tage tidligt hjem.

Der kom 25 demonstranter og 50 politifolk. De fik besked på at forlade området, da demonstrationen ikke var lovlig, og dem der ikke gjorde det, fik lov til at gå direkte ind i politibus, og blev kørt væk. Slut, prut, finale.

Ellers har dagen idag været præget af, at det imorgen er Kvindernes Kamp Dag. Det vil sige at, - det er fridag, -mændende sørger for alt husligt(ifølge Lena- hushjælpen), - og kvinderne skal have blomster. Hvis nogle syntes, at der er mange blomster i London på Valentinsdag, ja, så er der mange flere her på Kvindernes dag. Alle gå med blomster. Alle steder kan du købe blomster. Vi har 3 blomster bixe ved vores lyskryds, i går kom der 1 til. Da jeg kørte Poul på arbejde imorges kl. 8, var der kø, ved butikkerne.

Trafikken har været håbløs i dag. Det tog 45 min. at køre 8 km. på ringvejen. Det skyldes nok, at de i går havde mistanke om en bombe, på en metro station. Her til morgen var der så igen, mistanke om en bombe, på en anden metro. Det får mange til at køre i bil.

Jeg havde hørt om et marked, hvor man bl.a. kan købe babuskadukker der ikke er dekorederet. Det er der, dem der maler alle de figurerne køber ind. Der var ALT mellem himmel og jord af træting. Og jeg fandt også noget jeg kunne bruge, og noget jeg bare måtte have. Jeg fik det på billedet for 185 rubler, det skal deles med 4,5, tænk, at der er nogle, der kan holde en dags løn på det. Det der er under tørklædet, er en hemmelighed, der skal bruges til Poul´s fødselsdag. Det store æg står på en fod, og så var der en rigtig flot tegning i træet. De små æg kan ligge inden i hinanden. De halve æg er køleskabs magneter (vores køleskab er bare med træ låge), med et helt lille kunstværk på. Det andet billed jeg har af det vil bare ikke ind, kommer måske en anden dag. Jeg syntes at det var en god handel.

Nu må jeg ikké glemme, at fortælle om diplomaten´s bedrifter idag.

Vi har satelit tv. Det betaler vi måndesvis. Men aldrig uden problemer, -det er kontant, -et bud i banken, -det tager flere dage. Så sidste gang betalte vi for 3 mdr. Men så skulle der betales nu igen. Det blev det også. De sidst par dage, havde der så stået et eller andet på skærmen, når man tænte. Det havde jeg dog fundet ud af at klikke væk, så vi så stadig tv. Indtil i dag. Der var bare sort skærm. Poul fat i telefonen,- stod i kø 5 min. - fortalte hurtigt vores problem, - inden han kom ind i stuen igen, var der billed på tvét. Sommetider kan de godt være hurtige, man ved bare ikke, hvad der går hurtigt, og hvad der går laaaaangsomt.

Igår da jeg var ude at handle, stod der på kasseapperatet at jeg skulle have 100 rupler mere tilbage, end almindelig hovedregning sagde. Det tog godt nok noget tid før hun fandt udaf, hvad hun skulle rette sig efter. Mekanikken eller logikken.

Ingen kommentarer: