tirsdag, april 24, 2007

"Sneflokke kommer vrimlede-"

Ja, så var træer og jorden helt hvid igen, da vi stod op. Men det tog ikke ret lang tid, før det var væk, men det er nu lidt koldt ca.5 g.
Søndag var vi i Gorki, en by der ligger ca. 10 km. fra MKAD. Det var der Lenin havde sig sommerresidents. Der var (selvfølgelig) også lavet et museum om Lenin.
Det var Lenin´s fødselsdag(havde lige glemt det)så de var ved at gøre klar til en større parade, med en masse små pionere, dem med orange-røde tørklæder og røde faner. Her står nogle af de største og er ved at indøve noget af paraden.
Vi kunne ikke få nogen engelsk guid, men vi var så heldige at der kom et rusisk ægtepar, hvor konen kunne tysk, så hun oversatte en del af det og vi fuldtes med dem rundt.
For efter det nye museum kunne man komme hen at se Lenin´s bolig.
Meget flot, men ikke overdådig. Det var indrettet som det blev brugt dengang.
Det var et fantastisk flot naturområde. I forhold til i byen var træerne næsten ikke sprunget ud( det må være byens opvarming der gør forskellen, hot eller not). Jeg vil der ud igen når det hele er lidt mere grønt. Som i kan se, stod der mange og malede derude.
Jeg ved ikke om det bare er mig der har sovet, men vi har fået nye 10-rubler. Før var det sedler, nu er det mønter. Det er dejligt at nogle af alle de sedler forsvinder. Nu må nogle af de små kopek også godt forsvinde, det er ikke meget man kan få for 1/4 øre.
Ellers er turen ved at gå til Danmark. Onsdag skal jeg rejse med post til Danmark. OG PÅ FREDAG SKAL JEG PÅ FLETTE KURSUS. Jeg glæder mig. Sidst jeg var hjemme, var jeg i rundetårn, og se udstillingen "kurv". Mange spændende ting. Jeg har nu altid rigtig godt kunne lide det som Klaus Titsche laver. Hans ting må godt være abstrakt, men noget af det andet lignede, at man havde "forsøgt" at lave "kunst" ud af noget der er håndværk. Smag og behag.
Jeg ved ikke om jeg vil skrive, hvad vi skal lave hos Tenja Skotte-----------men----det----er----noget-----med-------------------peddigrør og forhåbentlig o-ringe.
Der bliver sikkert en uges pause herfra.

Ingen kommentarer: