torsdag, februar 14, 2008

Solskin

Endelig en lys dag med sol, lige hvad vi trængte til - men der er nu stadig mørkt inde i lejligheden. Vi (Tico og jeg) har ingen bil i dag, så vores Tico-tur, blev op og ned af Vavilova og så ind på vores eget område. Det er sådan set også godt nok, der er bare lige det, at folk smider så meget ud af vinduerne - gamle madrester og kødben. Nu hvor sneen er forsvundet lidt, kommer der rigtig meget frem, eldorado for Tico, mareridt for mig. Jeg er så bange for, at han skal få sin mave ødelagt.
I dag var Jack så hurtigst og fandt et kødben, det ville Tico meget gerne have fat i. Det er sjældent at Tico gør, men det gjorde han i dag, og dansede rundt om ham. Jeg tror ikke Jack var klar over, hvilket trofæ han havde eroberet. Men alt får en ende og jeg får kaldt Tico til mig og vi vil gå ind, inden når han dog lige at tjekke, om der er mad nogle af en andre steder, hvor vagterne og rengøringsfolkene plejer at ligge mad - ingen ting i dag. Jeg låser op, og opdager så, at det kun er Jack som står der, Tico er væk. Tænke-tænke, der er kun et sted han kan være - tilbage ved Jack's ben. Ganske rigtigt- han havde sejret. Med trusler og bønner fik jeg ham med igen, men kun rundt om det næste hjørne. Der kom en af vagterne med en pose fuld af madrester - nu havde han fået nok af at se på den stærkt undervægtige hund, der ingenting må få at spise, af de skøre dansker. HJÆLP - på med snoren og ind i en fart. Ja, der er nok at gøre for en hundepasser.

"Det lykkedes".

I får lige en Valentinsbuket. De går selvfølgelig helt amok, som altid når der er noget at fejre. Dette er en buket af Ferrero Rocher.

Posted by Picasa

Ingen kommentarer: